onsdag 30 juni 2010

Grekisk maträtt med medelhavets olika fisksorter

Här på bordet så finns det ett stort fat med olika sorters fisk. Bläckfisk (kalamari) olika sorter, tonfisk, räkor. Det var otroligt gott! Restaurangen låg i den gamla hamnen i Chania. Den "nyare" hamnen (vilket inte är ny) där restaurangerna ligger på rad. Har jag hört att maten inte är så god, så vi gick aldrig dit och åt. Den andra bilden är vy från flygplanet där man ser kreta. Jag bara älskar att flyga! Jag har varit gift med en pilot i mitt tidigare liv, under andra världkriget. Kan det vara dom vibbarna man känner av tro. Jag satt och mediterade och visualiserade att planet flög i vågor och sneddade med vingarna. Just då kom det en rejäl luftgrop och den enda på hela resan. Så jag kan rekommendera tänk aldrig på att planet störtar när du är ute och flyger, tänk bara positiva tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar