lördag 3 juli 2010

S:t Sofia grottan på Kreta

Det var en vecka sedan jag kom hem från kreta, började att jobba direkt, så jag har varit ganska trött den här veckan, man vänjer sig ganska snabbt med restaurangbesök, hotellstädning, shopping , trevliga människor, god mat, goda bakelser (grekerna har fantastiskt goda bakverk)strandliv, bergsvyerna, att bara få vara...trots min halsfluss, var och varannan turist gick och hosta där nere?? På planet hem hade jag ett barn och en pappa bredvid mig som satt och snörvla och hosta, barnet hostade över min mat som jag var tvungen att avstå. Vad beror det på att vi i Skandinavien är så sjuka jämnt? Grekerna dom jag pratade med sa att turisterna var ovanligt mycket sjuka nu. Jobbar vi för hårt och tar inte vara på livskvaliten? Är det för alla dessa vaccinationer som vi sprutar in i oss, som egentligen sänker vårat immunförsvar? Amalgamet? Eller är det så enkelt som luftkonditioneringen som dom hade i alla affärer och hotell. Första dagarna scannade vi av området och besökte affärer in kylan, ut i värmen, hela tiden. Det kan vara en av orsakerna att jag blev sjuk. En dag tog vi oss upp i bergen och besökte den heliga grottan S:t Sofia Grottan, det var underbara vyer , det blev några orber på nån bild. Kommer senare att lägga upp en film också, om jag lyckas få in filmen på datan. Det har krånglat med att få alla filminlägg in på datan. Jag hoppas att få hjälp med detta. Här är iallafall några bilder att kika på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar