tisdag 5 maj 2009

Föredrag om Thetahealing med Lena Dellborg

Var på föredrag i går om Thetahealing med Lena Dellborg. Det kom ett 20-tal till föredraget och det höll på 2 timmar. Vi fick göra en del övningar. En rolig övning var att man skulle stå rak och Lena sa till oss vad vi skulle säga som tex jag heter Marica, jag heter Kalle, jag älskar mig själv, jag hatar mig själv, jag är kreativ och ur dom frågorna skulle man vara uppmärksam vad kroppen sa, om man lutade sig lite framåt betydde det ja, och lutade man sig bakåt betydde det nej. Här är ett utdrag från Lena Dellborgs hemsida: Healingmetoden ThetaHealing är en meditativ process där terapeuten går in i det djupa theta -medvetande tillståndet och visualiserar fysiska, känslo-, mentala och andliga förändringar och healing. Man kan t.ex. på så sätt förändra celler och autonoma kroppsfunktioner, uppleva känslor man aldrig haft m.m. Utövaren använder sig av en naturlig kommunikation med Skaparen och guidar denna villkorslösa kärleksenergi att skapa förändringar. Man kan säga att ThetaHealing är kvantfysik i praktiken för det faktum att resultat förändras när någon observerar ett förlopp, har man konstaterat inom kvantfysiken. När vi bestämmer oss för att förändra något i vårt liv, gör vi det med vårt medvetna sinne som står för ca 10 % av vårt medvetande. Resten, de 90 % i det undermedvetna, där våra minnen och känslor huserar har inte varit med om att ta detta beslut. Det innebär att de 10 måste lyckas övertyga de 90 om att tycka, känna och handla som de 10 nu har bestämt sig för är rätt. 10 mot 90 alltså; inga bra odds och det är ingen lätt sits att lyckas för de 10! Inom ThetaHealing arbetar man på flera nivåer för att frigöra gamla program som du har med dig från tidigare, men även sådana som dina förfäder har burit på och som påverkar dig genetiskt idag. Faktum är att vi tom kan förändra program som gått ända in i själen. Dessa program består av övertygelser - privata sanningar kan man kanske kalla dem, som du har skapat utifrån tidigare erfarenheter, för att t.ex. skydda dig i livet. (Det finns övertygelser från dina förfäder som du tror på med samma kraft som om de vore dina egna.) Fundera på om jag ska gå kursen...!?Jag hade gärna bokat upp en behandling med Lena Dellborg, men hon hade bara en tid mellan 8-9 på morgonen, då jag jobbar. Hon kommer till uppsala och hålle kurs 5 , 6 och 7 juni. Kursen kostar 2800kr. Lena Dellborg är en av dom få lärare i sverige som lär ut Theteahealing.
Thetahealing kommer från en kvinna i Amerika som heter Vianna stibal. www.thetahealing.com
Ni kan kika in på Lenas hemsida och läsa mer:http://thetahealingsweden.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar