onsdag 29 april 2009

Jag köpte fyra böcker av författaren Jörgen Eriksson

Jag kunde inte motstå att köpa fyra stycken böcker av Jörgen Eriksson.
Jag vet inte hur många böcker han skrivit men det är nog över tiotal.Har länge funderat på att köpa hans böcker men det har inte blivit av.Nu när jag köpte fyra fick jag mängdrabbat.
Dessutom var böckerna billigare eftersom han sålde dom på föredraget på ananda.
Jag köpte Runmagi och shamanism,samisk shamanism,Blodstämmare och handpåläggare
och så svartkonstbok(har inte något med svart magi att göra)Svartkonst är beteckningen på den gamlafolkliga magin och botekonsten.Mycket av denna magi finns samlad i så kallade svartkonstböcker-böcker där kloka skrev ner sitt kunnade.Ett exempel som att bota sjukdomar,påverka vädret m.m.Så nu blir det en helg med läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar