söndag 11 juli 2010

Idag var jag på Mukti Deekshan träff

Idag var jag på Mukti deekshan träff. Vi började med att göra en kraftfull indisk chakrameditation, sedan jobbade vi med mantran som "jag är inte mina tankar", "jag är inte mitt sinne" osv. Sedan dansade vi i 49 minuter till rytmisk musik och sa mantrat " Jag är medvetande, jag är salighet, jag är existens i hela 49 minuter. Det var svårt att både koncentrera sig på dansen och säga mantrat. Efter dansen så var vi uppkopplade med webcamen i Indien, Bhaghavan talade och skickade Deeksha. Vi fick sedan sitta med ögonbindel och öronproppar i 14 minuter. Man ska egentligen sitta i ett tyst mörkt rum, vilket var svårt att få till. Jag hade ett visst motstånd idag, en mur som skulle rivas ner, så det blev ett tufft pass i dag. Men det bröts ner så småningom.. skönt! Jag ser fram emot nästa Mukti Deeksha träff. Vad är meningen med dessa träffar? Jo, för att söka ett upplyst tillstånd som Budda, Jesus , Dali Lama som ni säkert känner till. Dom upplysta personer vi har i Sverige, vad jag vet är Anette Carlström och Chanti Christian. Men jag antar att jag har lång väg dit, men man måste ju alltid börja någonstans...Att jobba med sig själv och utvecklas är hårt arbete och fantastiskt roligt. Den som vill veta mera om oneness blessing kan gå in och läsa på www.onenessuniversity.org Deekshakram på er alla där ute. See peace and you be peace!

1 kommentar:

  1. Hej! Jag lånade en bild från din sida på en skyddsängel till ett inlägg som jag skrivit om änglar!
    Jag hoppas det inte gör någonting?

    Upplysningen är ett gott mål att sträva efter och jag tror det är viktigt att tänka på att resan i sig alltid kommer att vara målet. Utan resan kommer man inte dit..
    Må väl!
    /Pauline

    SvaraRadera