söndag 21 februari 2010

Karmakonto

Tycker du att du jämt har otur? Undrar du vad du gjort för fel i detta liv för att du har sådan otur? Du ställer dig frågan varför? känner du igen dig? Vi föds in i detta liv med frekvenser av våra förra liv, där vi kanske inte var så snälla. Detta påverkar dig i ditt nuvarande liv. Hopplöst kanske du tycker, jag som är så snäll nu! Fortsätt du att vara snäll och göra gott för andra människor, trots att du brottas med otur. Ju mer gott du gör, destå mer sätter du in på ditt positiva karmakonto av goda saker, om du sårar andra människor och gör elaka saker sätter du in det på ditt dåliga karmakonto. ju mer positivt du har destå mer kommer positiva saker att hända i ditt liv. Det var något Anette Carlström tog upp på kursen. Här ser ni hur hon har ritat upp kroppens energifält.
Detta kan du göra för att bygga upp ett positivt karmakonto
*Utföra goda gärningar *Tala vänligt *Ha goda tankar *Hjälpa människor som är i behov av hjälp *Utveckla din empati och medkänsla * Gör någon som inte förväntar sig en tjänst * Mata vilda djur och fåglar *Utryck ord som skänker värme och glädje *Be för lycka, framgång och hälsa för alla dina vänner och familj.
Det händer något i hjärtat när vi gör goda gärningar och förr eller senare kommer det goda tillbaka till en. Glöm ej att tacka till det som kommer in till ditt liv!
www.myntablad.se

2 kommentarer:

  1. hej marika. din blogg är jättebra och inspirerande. Jag vill gärna komma på nått event som ananada har.

    Hade en liten fråga gällande Benny Rosenqvist? Vad tycker du om hans mediala gåva? Är han duktig? Jag ställde honom en fråga om min framtid på Anandas seans i förra året, och jag vill bara veta hur mycket tillit jag ska ha till hans svar. Vad tycker du? Brukar han ha rätt? Skriv gärna mer i din blogg. Kul att läsa. Kramar /Fati "Superjuristen".

    SvaraRadera
  2. Hej Fati!
    Roligt att få höra från dig. Jag brukar se dig i tidningen då och då. Ang ditt fråga vad det gäller Benny. Han är duktig och leverera säkert dom rätta svaren. Men tillit ska du framförallt ha till dig själv Fati, du är ju själv medial och vet med hjärtat vad som känns rätt.
    Många kramar Marica

    SvaraRadera