onsdag 23 september 2009

Föredrag och middag tillsammans med Bert Karlsson

Fick inbjudan från Happy food med middag och där Bert Karlsson höll föredrag om ekologisk och BRA mat. Bert är väldigt insatt och påläst i ämnet. Vi måste vakna upp nu, den mat vi äter som innehåller tillsatser gör oss sjuka och våra barn sjuka. Vi måste också tänka på att köpa närproduserad mat för att spara på miljön. Den fiskpinne vi äter är fiskad här för att forslas till andra sidan jordklotet för att bli fiskinne för att åter komma till sverige och ätas här. Det är inte bra mat. Det finns forskning och det är bevisat att tillsattser gör oss sjuka. Men livmedelverket blundar och är okunniga i ämnet. Middagen var väldigt god som vi blev bjudna på "buffe", allt var ekologiskt. Som avslutning blev vi bjudna på Berts semla som bla är gjord på dinkelmjöl.
Den var supergod! Man fick också smakprov på olika svenska äpplen. Det var en mycket givande trevlig kväll. Jag frågade Bert om det var okey om jag fick sätta ut fotot på min blogg, det fick jag. Tog upp ett av mina visitkort och gav honom, vem vet kanske han kikar in på min hemsida och blogg och kanske beställer en sittning eller en healing. Vem vet ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar