torsdag 19 mars 2009

Den hemlige Kocken

Har läst ut en lånad bok som jag med sorg i hjärtat måste återlämna.
Jag ska genast skaffa mig ett eget exemplar av "Den hemlige kocken"
Skriven av Mats-Eric Nilsson.Tack Mats-Erik för att du skrev denna bok
och tack Kicki för att jag fick låna den.Det blev en väckarklocka!
Numera läser jag nästan på varenda innehållsförteckning.Och försöker äta så "ren"
mat som möjligt,i den mån man orkar och har tid.Som kock på förskolan där jag jobbar
har min strävan att försöka inhandla så mycket ekologiskt som möjligt går.
Allt med glutamat E621-625 är utkastat.Det sägs att glutamat kan påverka
vikten,nerverna,minnesstörningar,aggressivitet,svettningar,halsbränna,illamående
och koncentrationssvårigheter.Jag rekomenderar starkt att läsa den, hakan kommer
vara vid bröstet under tiden du läser den.Gå in och kika på
Mats-Erik Nilssons sida för mer information.http://www.hemligekocken.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar